LAWATAN KUNJUNG HORMAT KEPADA GENERASI BARU FELDA YANG BERJAYA

 KUNJUNG HORMAT

Nama              : YBhg. Dato' Khairil Anuar Aziz
Jawatan          :  Eksekutif, Naib Presiden Head Of TMLO Cluster                
Tempat           : Tingkat 10, Balai FELDA, Jalan Gurney Satu, 
                          54000 Kuala Lumpur, Malaysia                           
Tarikh             : 19 Mac 2015 Bersamaan 28 Jamadil Awal 1436 Hijrah

FELDA             : Sungai Klah. Sungkai Perak

Kunjung hormat bersama generasi FELDA yang berjaya telah diilhamkan oleh YBhg. Tan Sri Rozali Ismail, Presiden Gabungan Wawasan Generasi FELDA Malaysia pada mesyuarat jawatankuasa GWGF pada 31 Mac 2014. Justeru itu pihak GWGF mengambil inisiatif untuk melakukan kunjungan hormat kepada generasi FELDA yang berjaya untuk berkongsi idea dan pandangan antara satu sama lain.

Pada tanggal 19 Mac 2015  bersamaan dengan 28 Jamadil Awal 1436 Hijrah, pihak GWGF membuat lawatan kunjung hormat yang diketuai oleh Timbalan Presiden GWGF, YBhg. Datuk Hj. Abdullah bin Abu Bakar dan disertai beberapa orang pegawai iaitu :-
  1.  En. Mohd Ismail bin Masri Ketua Pegawai Operasi GWGF Malaysia,
  2.  Mohamad hafizzi Bin Sabudi, Eksekutif Pentadbiran dan Perhubungan
  3. Muhammad Hafiz bin Hj. Bahari, Eksekutif Hal Ehwal Sosial dan Kemasyarakatan GWGF.
  4. Myrza Fasha binti Hamyruddin, Setiausaha Eksekutif

Latar belakang beliau adalah merupakan anak kepada peneroka FELDA Sungai Klah yang terletak di dalam Wilayah Trolak, Perak Darul Ridzuan. YBhg. Dato’  Khairil Anuar Aziz, seorang warganegara Malaysia berumur 47 tahun, telah dilantik ke jawatan Eksekutif, Naib Presiden Head Of TMLO Cluster . Beliau mendapat pendidikan dariCoventry University, England pada tahun 1993 dengan Ijazah Sarjana Muda Sastera (Kepujian) dalam Pentadbiran Perniagaan dengan pengkhususan dalam Pengurusan Pemasaran dan Kerjaya beliau bermula sebagai Penganalisis Sistem di Bahagian Pengurusan Sumber di Perkhidmatan Kesihatan Kebangsaan (NHS) di Wakefield, England. 

Kerjaya beliau bermula di Malaysia pada tahun 1994 sebagai Pelatih Pengurusan Renong Dengan Kumpulan Renong Berhad. Beliau memegang beberapa jawatan dalam Renong Kumpulan Syarikat dan berhenti pada tahun 2001 untuk mengambil alih jawatan Pengurusan Kanan dalam JARING Communications Sdn Bhd (anak syarikat MIMOS Berhad). Beliau telah dilantik sebagai Ketua Pegawai Eksekutif MLABS Systems Berhad (sebuah syarikat sekutu Universiti Sains Malaysia) dan syarikat yang berjaya disenaraikan di Bursa Malaysia Securities Berhad. 

Beliau menyertai SCAN Associates Berhad pada tahun 2006 sebagai Pengurus ITS, Perniagaan Antarabangsa dan Ketua Pegawai Pemasaran, sebelum penyenaraian con sus di Bursa Malaysia Securities Berhad, yang bertanggungjawab ke atas Penyelesaian Keselamatan ICT dan Perundingan untuk pasaran domestik dan antarabangsa. Aku bersama sebelum ini Pengerusi Eksekutif GSSB Consulting Sdn Bhd Yang Khusus dalam pelbagai Pembangunan Modal Insan, Strategi Korporat dan Pengurusan Perubahan.

Di dalam pertemuan ringkas di pejabat beliau tempoh hari, beliau menyentuh beberapa aspek terutamanya mengenai FGV, tujuan FGV disenaraikan di bursa saham adalah untuk menarik minat pelabur luar seperti sekarang yang mana banyak pelabur-pelabur luar telah menunjukkan minat dengan FGV. Selain itu, beliau juga melontar pandangan dengan menyatakan hendaklah memberi ruang dang peluang kepada generasi FELDA dalam bidang perniagaan sama ada perniagaan berskala besar atau kecil.

Selain itu, antara cadangan beliau kepada GWGF dalam penambahbaikan lawatan kunjung hormat ini, agar dapat dipelbagaikan latar belakang generasi baru FELDA yang berjaya dan pihak GWGF harus menghebahkan perkara ini kepada akhbar 1 suara, supaya masyarakat FELDA tahu mengenai adanya generasi baru FELDA yang berjaya.

Di akhir pertemuan, beliau juga mengingatkan mengenai integriti bagi semua pihak agar bekerja dengan penuh tanggungjawab dan juga mengelak daripada menerima rasuah, kerana jika dilihat pada zaman sekarang terlalu sangat banyak rasuah berlaku di sektor kerajaan ataupun pihak swasta.



Balai FELDA, tempat pertemuan dengan YBhg. Dato' Khairil Anuwar


YBhg. Dato' Khairil Anuwar, mengucapkan terima kasih atas lawatan dari GWGF


YBhg. Datuk Haji Abdullah, Timbalan Presiden GWGF memberi beberapa pandangan mengenai isu semasa


En. Mohd Ismail Masri, Ketua Pegawai Operasi GWGF juga memberi beberapa pandangan


Perbincangan yang mengupas isu generasi FELDA sekarang


GWGF menyampaikan cenderahati kepada YBhg. Dato' Khairil Anuwar


YBhg. Dato' Khairil Anuwar menyampaikan cenderahati kepada GWGF berbentuk barang keluaran FGV

Lawatan kunjung hormat yang dilakukan oleh pihak GWGF kepada generasi FELDA yang berjaya adalah rangka lawatan yang kedua dilakukan  pada tahun 2014.

Program ini banyak memberi manfaat kepada kakitangan GWGF kerana boleh berkongsi pengalaman dengan generasi FELDA yang berjaya dan seterusnya pihak GWGF boleh mengemukakan idea yang diberi oleh generasi FELDA yang berjaya untuk diangkat kepada pihak yang tertentu.

Pihak GWGF mengharapkan lawatan seperti ini dapat diadakan lagi pada masa-masa akan datang kerana ianya amat bermanfaat kepada kakitangan GWGF dan juga kepada masyarakat FELDA.


MUHAMMAD HAFIZ BIN HJ. BAHARI
SHAH ALAM.











Related Posts
Previous
« Prev Post

TALIAN ADUAN

TALIAN ADUAN