FIESTA BIKERS - AHLI SKUAD MUDA 1JPJ (SM1JPJ) NEGERI SELANGOR BEKERJASAMA DENGAN STORM RIDER JUNIOR MALAYSIA (SRJM)



Shah Alam, 1 November 2015. Kelab Bermotorsikal Storm Rider dengan kerjasama Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Selangor telah menganjurkan Fiesta Bikers Ahli Skuad Muda 1JPJ (SM1JPJ) Negeri Selangor.





Fiesta ini berlangsung di Perkarangan Stadium Shah Alam Selangor, Selangor pada 1 November 2015 pada jam 8.00 pagi hingga 3.00 petang yang melibatkan lebih 5,000 orang peserta dari kalangan kelab bermotorsikal dan orang awam di sekitar Lembah Klang.

Antara objektif fiesta adalah bagi mengeratkan hubungan di kalangan rakyat dan membina persepsi positif terhadap Jabatan Pengangkutan Jalan Malaysia khususnya di Selangor selain selaras dengan hala tuju strategik Skuad Muda 1JPJ sebagai pemacu gelombang untuk memperkasakan semangat solidariti di kalangan Ahli Skuad Muda SM1JPJ.

Antara aktiviti menarik yang diadakan sepanjang program ini berlangsung adalah seperti pertunjukan motorsikal tercantik, pertandingan slow ride, pertandingan skill ride, kuiz keselamatan jalan raya, pertunjukan stunt, serta diskaun hebat yuran lesen memandu kelas B dengan 1000 pendaftaran terawal akan menerima hadiah misteri.

Menerusi penganjuran fiesta ini  diharap ianya mampu menarik minat golongan  belia dalam  menyertai lebih  banyak aktiviti sukan permotoran yang rasmi khususnya yang dianjurkan oleh Kelab Bermotorsikal Storm Rider dan juga Skuad Muda 1JPJ  pada masa akan datang.

Selain itu, inisiatif  ini boleh dijadikan sebagai platform asas bagi menyuntik semangat bermotosikal yang sihat dan berhemah di kalangan penunggang khususnya golongan muda Negara selain memberi kesedaran berhubung keselamatan jalan raya kerana lebih 60 peratus kemalangan jalan raya membabitkan golongan penunggang motorsikal.

Diharap Kerajaan Persekutuan menerusi Jabatan Pengangkutan Jalan Malaysia akan terus bekerjasama dengan Kelab Bermotorsikal Storm Rider dalam menyediakan perancangan strategik dan inisiatif pembangunan belia yang mapan dalam melahirkan pengguna jalan raya yang berhemah selaras dengan peruntukan undang-undang sedia ada

KONVOI SRJM DARI BUKIT TAGAR








































KONVOI SRJM BERSAMA YBHG TAN SRI ROZALI ISMAIL DARI GLENMARIE



















































































YBHG. TAN SRI ROZALI ISMAIL KETIKA TIBA DI PERKARANGAN 
STADIUM SHAH ALAM


































































Related Posts
Previous
« Prev Post

TALIAN ADUAN

TALIAN ADUAN