MAJLIS DIALOG BERSAMA NGO-NGO ISLAM DAN IFTAR BERSAMA YB MENTERI DI JPM

ASSALAMUALIKUM DAN SALAM SEJAHTERA


KUALA LUMPUR, 7 JULAI 2015 - Gabungan Wawasan Generasi FELDA (GWGF) hadir ke Majlis Dialog Bersama NGO-NGO Islam dan Berbuka Puasa Bersama YB Menteri Di Jabatan Perdana Menteri. Majlis ini dihadiri oleh Ketua Pegawai Operasi GWGF Malaysia YBhg. Tuan Mohd Ismail Masri dan diiringi oleh pegawai-pegawai kanan GWGF antaranya En. Muhammad Hafiz Hj Bahari, En. Mohamad Hafizzi Sabudi, En. Anas Alimor dan En. Hafizul Hakim.

Majlis ini berlangsung di Dewan Serbaguna Masjid Wilayah Persekutuan yang melibatkan hampir 30 wakil-wakil NGO-NGO Islam antaranya yang dapat disebut adalah Institut Kajian Startegik Islam Malaysia (IKSIM), Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM), Kongress Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), Islamic Releif Malaysia, Perubuhan Ibu Tunggal Islam Wilayah Perseketuan Dan Selangor (PITIWPS) dan lain lain lagi. 

Antara tujuan utama majlis dialog ini diadakan adalah untuk membolehkan wakil-wakil NGO ini mengajukan soalan mahupun pendapat kepada pihak kerajaan yang diwakili oleh YB. Dato' Seri Jamil Khir Baharom, Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang memegang 'Portfolio' agama. Ketika majlis tersebut, YB Dato' Seri Jamil Khir turut mengupas beberapa isu-isu semasa yang melibatkan pentadbiran YAB Perdana Menteri seperti isu 1MDB, Tabung Haji dan lain lain. Apa yang ditekankan oleh beliau bahawa, perkara yang berlegar tidak disandarkan dengan bukti yang kukuh boleh diklasifikasi sebagai fitnah dan ianya akan merosakan hubungan sesama muslim. Lantara itu beliau turut menjelaskan bahawa ketajaman lidah melebih sebilah pedang yang tajam kerana mampu merosakan segalanya.

Di akhir dialog yang diadakan semalam, penganjur mengucapkan terima kasih kepada semua kepimpinan NGO-NGO Islam yang sudi hadir dan memberi komitmen yang begitu tinggi dalam menjayakan majlis ini

Turut hadir dalam majlis ini adalah Mufti Wilayah Perseketuan, Ketua Pengarah Jakim YBhg. Datuk Othman Mahmood.


Bersama YDP YADIM YB Senator Dato' Dr. Ashraf Wajdi Dusuki


Bersama Setiausaha Kewangan CUEPACS Tuan Jaafar Mansor


Slide Show Majlis 


Dari Kiri : En. Hakim, En. Hafizzi, dan En. Mohd Ismail Masri


Bersama Persenoliti TV AlHijrah YBhg. Ustaz Muhidin Mokthar


Related Posts
Previous
« Prev Post

TALIAN ADUAN

TALIAN ADUAN